Урок української мови у 4 класі з використанням інтерактивного прийому «Фішбоун»

Оновлено: 21 лют.

Інтерактивний прийом «Фішбоун», покликаний для того, щоб навчити учнів візуалізувати будь-яке проблемне питання та виявляти в ньому, причинно-наслідкові зв'язки.

Інтерактивний прийом «Фішбоун»

«Фішбоун» (з англійської «риб'яча кістка») — прийом критичного мислення, сенс якого полягає у встановленні причинно-наслідкових зв'язків між об'єктом аналізу і факторами, які на нього впливають.


Конспект уроку


Тема: «Правопис числівників та знаходження їх у тексті».


Мета: Навчити учнів правильно писати та вимовляти найуживаніші у мовленні числівники, знаходити їх у тексті. Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, уяву, критичне мислення, вміння розрізняти кількісні й порядкові числівники. Виховувати орфографічну пильність та емоційний інтелект.


Хід уроку

I. Мотивація.


1. Створення позитивного настрою.

Прошу сісти всіх діток,

починаємо урок.


2. Математичний диктант.

Апетит, пшениця, пиріг, абрикос, черешня, директор, коридор, велосипед, очерет, черемха, вокзал.

(Взаємоперевірка)


II. Оголошення теми та очікуваних результатів.


1. Загадка.

Щоб тримати у всьому лад

щей полічить усе підряд?

По порядку поскладає

бо тим числам лік він знає.

Один, два, три, чотири...

Певну кількість полічили.

Перший, другий, третій...

Рядочками поскладали...

Про що мова? Відгадали?

(Числівник)


2. Гра "Так – Ні" ("шість цеглинок").

  • Числівник вказує на назву предмета. (Ні – червона цеглинка).

  • Числівник відповідає на питання "Скільки?", "Котрий?". (Так – зелена цеглинка).

  • Числівники бувають загальні і власні. (Ні).

  • Кількісні числівники відповідають на питання "Скільки?". (Так).

  • Порядкові відповідають на питання "Котрий?". (Так).

  • Числівники найчастіше пов'язані з іменниками. (Так).

  • Багато, безліч, чимало – числівники? (Так). (означають загальну назву і не визначене число кількості предметів).


III. Надання необхідної інформації.

Правопис числівників

Один на десяти, два на десяти. Наголос падає на "на".


1. Творча робота. (До кожного числівника підібрати відповідний іменник).

Одинадцять, дванадцять, чотирнадцять, шістнадцять, п'ятдесят, п'ятдесяти, шістдесят, шістдесяти, сімдесят, сімдесяти, вісімдесят, вісімдесяти, тисяча.

(Будь грамотним, пиши і вимовляй числівники правильно).


IV. Руханка.


1. Провести розминку.

Невеличка, але насичена танцювальна руханка, що дозволить провести веселу, а головне – дієву фізкультурну розминку на уроці.


V. Робота з текстом за допомогою інтерактивного прийому «Фішбоун». Знаходження числівників у тексті.


1. Прочитати текст.

Твір: Чорна кішка, або магічне число «сім». Автор: Валентин Чемерис.


2. Виписати числівники з тексту.


3. Аналіз тексту за допомогою інтерактивного прийому «Фішбоун»

Формуються групи для аналізу проблемного питання. Кожна група отримує зображення "риб'ячого скелету" (або малює його самостійно). Потім, діти в групах заповнюють основні кістки, вказуючи проблему, причини, факти, та висновок. Заповнювати схему , можна лише після тривалого обговорення всією групою, яке має займати приблизно 10 хвилин.


Проблема: Василько Моргайло, одни раз повторює правило.

Причини: Чорна кішка перебігла дорогу і зурочила; "один" просте число, а "сім" магічне.

Факти (наслідки): Отримання двійки; чорна кішка перебігла дорогу; зустріч з господаркою кішки; відкриття таємниці магічного числа "сім"; три стрибки на правій і три на лівій нозі захист від кішки; найвища оцінка.

Висновок: Потрібно повторювати правило сім і більше разів.


VI. Рефлексія (підбиття підсумків уроку)


1. Продовжити речення.

Я сьогодні на уроці, вивчаючи тему дізнався/дізналася...

Мені найлегше було справитися із таким завданням...


2. Підсумкові запитання.

Що я навчився/навчилася, працюючи над даним твором?

Які корисні висновки я виніс/винесла з уроку?

Які види роботи я хотів/хотіла би повторити на майбутніх уроках?


VII. Домашнє завдання.

Написати есе на тему: «Чому для успішного навчання, потрібно повторювати інформацію багато разів?»


 


В результаті проведення такого уроку, вдалося досягти поставленої мети уроку в повному обсязі. Одним із складових елементів мети уроку, було завдання розвивати критичне мислення у учнів. Для реалізації цього завдання, був використаний інтерактивний прийом «Фішбоун». За допомогою цього прийому, формується аналітичне та критичне мислення. Здобувачі освіти вчаться систематизувати та структурувати здобуту інформацію, відокремлювати в ній головне та другорядне, давати власну оцінку й здійснювати доречні коментарі. Найефективніше цей інтерактивний прийом використовувати на під час уроку узагальнення та систематизації знань.

 

Зображення створені за допомогою онлайн-сервісу: Canva

1 176 переглядів0 коментарів