Хто працює в медіа: професії, ролі та навички

В цьому матеріалі, дізнаємося про професії у медіа — найзатребуваніші і ті, що невдовзі такими стануть. Також розглянемо вміння та навички, якими необхідно володіти майбутньому медійнику або медійниці.

Хто працює в медіа: професії, ролі та навички

Професії

Почнемо з перегляду відео ролика.

Як гадаєте, хто створював це відео? Ведучий у студії, дає коротку підводку до наступного сюжету, а щоб відзняти сюжет, потрібна журналістка. Вона шукає героя та з ним спілкується. А ще, треба оператор, він знімає сюжет. Роботою усієї телеефірної студії керують режисер або режисерка і це лише короткий список тих, хто створює прямий ефір.


А тепер поглянемо на screenshot з відомого, новинного, українського сайту.

Джерело зображення: https://www.pravda.com.ua/articles/2021/09/17/7307379/


Хто створював цей матеріал? Звісно автор, який цей текст написав, редактори, які його вичитали і підготували до публікації та ілюстратор або ілюстраторка, що створили до тексту колаж. А що з радіо?

Чіткий, приємний голос — правда ж? Це дикторка з ранкових новин з якою ви прокидаєтеся, заварюєте запашну каву чи яку слухаєте дорогою на роботу.


Професії, про які ми згадали — це лише крапля в морі всієї медійної галузі. Адже над створенням навіть 10-ти хвилинного випуску новин на телебаченні, працюють десятки людей.


Хтозна? Можливо і серед сьогоднішніх учнів школи є майбутні дикторки новин, редактори, продюсери або режисери. Дитині, яка хоче стати медійником або медійницею, можна пояснити про навички та вміння, які потрібні для таких професій. Про це ми поговоримо трішки пізніше, а поки поговоримо про нетрадиційні медійні професії, які невдовзі, стануть популярними.


Як вам наприклад професія інфостиліста? Чули про таку? Інфостилісти — це фахівці, що добирають інформацію та її стиль, відповідно до запитів користувачів. Вони наповнюють соціальні мережі, саме тим контентом, яким цікавиться ваша аудиторія. Або медіаполіціянти — фахівці, що самостійно або за допомогою спеціальних програм, відстежують, що саме публікують медіаресурси. Якщо є порушення, їх фіксують та повідомляють у держоргани.


До речі, про спеціальні програми, вже навіть зараз є платформи, які самі добирають новини за вашими запитами. Фактично, це своєрідні фільтри для інформації. До прикладу Google News. Ви можете визначити теми, мову новин, країни походження матеріалів та інші параметри. Програма їх опрацює та запропонує контент — зручно! Чи не так?


Оскільки медіасферу поступово автоматизують, певні журналістські функції, можуть перейти до машин та штучних інтелектів. Ба більше, в Associated Press в одному з найбільших інформагенств Сполучених Штатів Америки вже навіть з'явився, робот новинар, що створює короткі звіти про доходи компанії.


Світ змінюється, а разом із ним і медіасфера. Та, машинам не вдасться замінити людей повноцінно. Комп'ютери можуть виконувати повторювальні дії, та наприклад написати авторську колонку або репортаж їм не під силу. Для цього потрібно глибоко аналізувати матеріали, правильно розставляти акценти і звісно, розуміти потреби своєї цільової аудиторії. Тому можемо впевнитися, медійний ринок точно потребуватиме фахівців із такими навичками.


Саме учні, які зараз навчаються у школі, можуть розвивати якісну журналістику. Завдання вчителя — допомогти і підтримати дітей, які оберуть шлях медіа. А для цього варто самому чи самій зрозуміти, які навички знадобляться на цьому шляху.


Вміння та навички

Познайомимося ближче зі світом медіа! Короткі інтерв’ю з представниками різних медіагалузей: ведучі, журналісти та редактори. Вони готові розповісти, як це — займатися їхньою роботою — та які навички потрібні для опанування різних медіапрофесій. Запитання, які ставилися медійникам та медійницям:

  • В чому суть вашої професії?

  • Як виглядає ваш робочий день?

  • Які навички потрібні для вашої професії?


Виходячи з інтерв'ю, можемо виділити наступні навички та вміння, які були озвучені кожним із медійників та медійниць:

Телеведуча — Аліса Юрченко

Телеведуча — Аліса Юрченко

Навички:

  • коротко писати

  • цікаво викладати матеріал

  • вміти працювати зі своїм голосом, мімікою та жестами

Де можна працювати?

  • Телебачення

  • Радіо

  • Блоги



Журналістка — Арія Землянська

Журналістка — Арія Землянська

Навички:

  • бажання відкривати

  • наполегливість

  • стресостійкість

  • бажання вчитися

Де можна працювати?

  • Телебачення

  • Радіо

  • Друковані та онлайн-видання

  • Пресслужби організацій та бізнесів


Редактор — Максим Опанасенко

Редактор — Максим Опанасенко

Навички:

  • комунікувати

  • переконувати людей

  • ретельність

  • творчість

Де можна працювати?

  • Телебачення

  • Радіо

  • Друковані та онлайн-видання

  • Пресслужби організацій та бізнесів

  • Видавництва


 

Матеріали онлайн-курсу від «EdEra - студія онлайн освіти» «Години медіаграмотності»

Зображення створені за допомогою онлайн-сервісу: Canva

222 перегляди0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі